Handelsbetingelser

Leverings- og betalingsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle bestillinger på www.yourboots.dk. Betingelserne frafalder kun i tilfælde af anden skriftlig aftale mellem køber og YourBoots ApS.

Betaling
Betaling af din bestilling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden gennem QuickPay. Her kan du betale med de kort som QuickPay godtager, samt din MobilePay konto. Du kan også betale med ViaBill. Ønsker du ikke at bruge disse betalingsmetoder, kontakt os da for en anden løsning. 
Du modtager altid en kvittering for dit køb via e-mail.

Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. dansk moms (25%). Priserne er dagspriser og de kan dermed ændres uden varsel. Hvis der skulle opstå fejl på siden, eller du har spørgsmål til priser bør du kontakte os for hjælp til at løse eventuelle sager, hvis de skulle opstå. YourBoots ApS tager i enhver henseende forbehold for, at der kan forekomme pris- og trykfejl.

Levering og fragt
Leveringstiden er 1-3 arbejdsdage efter at en ordre er accepteret og til at du kan forvente at modtage den. Leveringstiden kan være længere i forbindelse med Black Friday og Jul. Ordren afsendes med GLS til levering hos en pakkeshop nær dig. Der kan også vælges levering til en erhvervsadresse, hvis der er åbent i dagtimerne. Der er fri fragt ved køb over 500,-. Det er også muligt at få din ordre leveret til en privatadresse, det koster 79,-. Hvis den bestilte vare, af en eller anden årsag, ikke kan leveres ifølge aftale, vil vi kontakte dig for nærmere aftale.

Reklamation
Der er 2 års reklamationsret på fabrikationsfejl. Fejl, der måtte være opstået pga. forkert håndtering af maskine og udstyret til, er ikke dækket af reklamationsretten, herunder hul på slanger, knækkede stik, batterier, oplader og almindelig slitage. Eventuelle fejl eller mangler ved varer handlet hos www.yourboots.dk skal informeres til os hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og så vidt muligt vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. 

Efter kontakt til os, fremsender vi returlabel så det er omkostningsfrit for dig at returnerer ved fabrikationsfejl eller mangel.

Ved uretmæssig reklamation, fx hvis et produkt virker som det skal, eller vi ikke først er blevet kontaktet inden reklamationen er blevet sendt til os, er det dit eget ansvar at få afhentet varen i et af vores showrooms, eller selv betale for en fragtlabel. Du kan kontakte os for køb af fragtlabel. 

YourBoots Servicepakke

Har du valgt at tilkøbe YourBoots Servicepakke, får du 3 års garanti på dine YourBoots og du tilbydes et gratis serviceeftersyn af din maskine og støvler efter 2 års brug. Vi sender dig en mail når de 2 år er ved at være gået, hvor du kan booke et eftersyn på vores værksted i Farum. Du kan enten selv komme og aflevere dit udsyr, eller du kan sende det til os. Du skal påregne at et serviceeftersyn kan tage optil 5 hverdage.

Følgende indgår i serviceeftersynet:

  • Udskiftning af stik og dysser i støvlerne
  • Gennemgang af slanger
  • Test af maskine, herunder skift af reservedele hvis nødvendigt
  • Rengøring af din maskine og støvler, både ind-og udvendig

Følgende indgår i Garantien:

  • Støvler, herunder også lynlås
  • Maskine, herunder fejl på software, sikringer, kompressor og indvendig luft-fordeler
  • Beskadiget kassette efter f.eks. fald på gulv

Følgende indgår IKKE i Garantien:

  • Stik og slanger på støvlerne
  • Batterier og opladere, som ikke er behandlet efter forskrifterne

Se vores guide til hvordan du passer på dine stik: https://yourboots.dk/wp-content/uploads/2019/06/paspadinestik.png

Servicepakken kan købes ved køb af en ny maskine, eller inden for de 10 dages prøveperiode.

Servicepakken kan ikke refunderes, heller ikke i prøveperioden.

10 dages prøveperiode*
Vi vil gerne have at du bliver glad for dit køb. Derfor tilbyder vi dig at du må bruge dine indkøbte produkter i 10 dage, og lever de ikke op til din forventning, så kan du returnere dem og få dine penge tilbage. Du skal blot kontakte os inden de 10 dage er gået, fra du har modtaget varerne, på info@yourboots.dk. COOL produkter, PRE-LOVED og TRAVEL er ikke omfattet af de 10 dages prøveperiode. *Returneringen er betinget af at der ikke er synlige brugstegn på maskinen (ridser, skrammer m.m.), at folien ikke er taget af displayet, samt at alle medfølgende dele er intakte. 

PRE-LOVED

Hos YourBoots tilbyder vi at du kan bytte til nyt, dvs. du afleverer din brugte maskine og støvler hos os, får et tilgodehavende, som du kan bruge på en nyere model og din maskine kan glæde en anden – dét kalder vi PRE-LOVED.

Send os billeder af dit udstyr, hvis du ønsker at sælge det og beskriv så detaljeret som muligt hvilken stand det er i. Så giver vi dig en cirka pris og en endelig pris når vi har modtaget udstyret. Beløbet får du så som et tilgodehavende, du kan benytte til køb af ny maskine.

Alt brugt udstyr købt hos os, er der 2 års garanti på, det er dog ikke muligt at tilkøbe servicepakke til vores PRE-LOVED koncept. Send os en mail på info@yourboots.dk med billeder og beskrivelse af din maskine.

Fortrydelsesret
Hos www.yourboots.dk tilbydes du 14 dages fuld returret, som er gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, skal YourBoots ApS derfor underrettes senest 14 dage efter den dag, du modtog varen. Når varen returneres, er det din pligt at sørge for, at den er i samme stand, som da du modtog den. Varer i brudt originalemballage eller brugte varer, refunderes ikke. Det vil sige, er der ridser på maskinen, er folien taget af displayet, eller slanger/støvler er beskidte, vil returneringen blive afvist.
Ønsker du at returnere varen, dækker vi ikke omkostningerne forbundet med returneringen. Du skal derfor selv betale porto og evt. andre udgifter forbundet med returneringen. Der skal være vedlagt seddel med faktura nummer, samt oplysning om at det er en returnering. Returneringsadressen er: YourBoots ApS, Hirsemarken 1 B, 3520 Farum. Varen skal sendes som ERHVERVS PAKKE. Vi tager ikke ansvar for pakker som sendes retur til pakkeshops, de vil ikke blive afhentet. Bemærk at DAO ikke kan bruges til forsendelse, da der ikke kan afleveres til erhvervsadresser om natten. Bliver en pakke ikke hentet i pakkeshoppen og sendes retur til afsender, fratrækkes et returgebyr på 50 kr. + moms.

Print og udfyld venligst denne: Returseddel – som skal ligges i kassen inden afsendelse.

Politik omkring kundeoplysninger.
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med os på yourboots.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

– Navn
– Adresse
– E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos yourboots.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte hos YourBoots har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på yourboots.dk er: CEO

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret

Som registreret hos yourboots.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til YourBoots via e-mail info@yourboots.dk

Cookies
På yourboots.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@yourboots.dk